Saturday, November 26, 2011

无拉港及史里肯邦安部分地区水供中断Gangguan Air Di Sebahagian Kawasan Balakong Dan Seri Kembangan

马华沙登国会选区服务与咨询中心主任拿督叶炳汉提醒部分无拉港地区的无拉港工业区,杨桃岭,锡金花园,哈慕尼花园,冠军花园及史里肯邦安区的顺达山庄第一,二,三区,绿野仙踪等社区人民在11月29日晚上九时至隔日早上九时将面对水供暂时中断而应提早在上述期间做好准备储存足够水量,避免影响工商业活动及居民生活。

叶氏也是首相署沙登国会选区协调员,他与无拉港一个马来西亚活动召集人拿督黎广才医生及马华史里肯邦安服务中心主任陈东庚在马华沙登区服务中心接获雪州水务公司官员有关上述水供暂时中断的讯息后发表文告。

叶氏表示这项水供暂时中断是由于水供公司在上述日期期间进行更换,维修及提升自来水供应机件工程所导致,这是一项水供公司加强水源输送的工作,确保上述地区的工商界或住家减少自来水供应受到干扰而获得更足够自来水供应。

2011年11月27日




Gangguan air pada 29-11-2011 bermula 9 malam hingga 9 pagi keesokan harinya yang terlibat sebahagian kawasan Balakong ianya Taman Harmoni, Taman Juara Jaya, Taman Bukit Belimbing, Taman Seri Timah, Kawasan Perindustrian Balakong dan Sebahagian kawasan Seri Kembangan iaitu Taman Sg Besi Indah Sek 1, 2 dan 3, Mines Resort City, Jalan Dagang, Sg Besi Indah.

Pesanan dan Peringatan telah diberi oleh Dato’ Yap Pian Hon, Ketua Pusat Perkhidmatan Dan Penyelarasan Kawasan Parlimen Serdang kepada penduduk di kawasan tersebut di atas.
Dato’ Yap bersama dengan Dato’ Dr Lai Kwong Choy, Pengelola Aktiviti 1 Malaysia Balakong dan En Chin Toong Kang, Ketua Pusat Perkhidmatan MCA Seri Kembangan selepas menerima mesej daripada pihak SYABAS mengenai gangguan air berkenaan.

Katanya gangguan air itu disebabkan kerja-kerja menukar Injap kupu-kupu dan membaiki injap altitud yang rosak di Kolam Air Paras Rendah Cheras




27.11.2011

No comments: