Tuesday, August 16, 2011

叶炳汉促请国家能源公司全面调查蕉赖首都镇经常面对电流中断事件!Bekalan Letrik Sering Terputus di Bandar Damai Perdana, Cheras

马华沙登国会选区服务与咨询中心主任拿督叶炳汉促请国家能源公司全面调查蕉赖首都镇经常所面对电流中断事件而应采取积极行动改善及提升电流供应系统,使到该区居民生活及工商活动不会受到干扰。

叶氏是接获该区马华基层领袖陈英海及其他居民申诉有关首都镇不断面对电流供应中断的干扰后发表文告。

依据了解,首都镇一部分地区在本月15日傍晚5时至凌晨3时面对电流中断及过去该区居民也连续受到电流中断影响,使到居民日常生活及经济活动受到不定时电流中断所波及。

叶氏深切关注到首都镇居民不只面对电流中断影响,同时也面对水患,劫案等社会课题的威胁,这对整个社区人民是一项压力及未受到妥善处理,应受到重视。

叶氏也是首相署沙登国会选区协调员,他聆听居民有关上述事件的投诉后经已向旧吧生路国家能源公司总经理巴哈鲁丁呈函要求全面检讨及深入研究调查电流中断的原因并能对症下药解决这项民生课题。

叶氏表明将尽力取得国家能源公司的合作,以了解电流中断原因及寻求提升电流供应设备,协助首都镇居民及工商界解决这项电流供应中断所带来的影响。

2011年8月17日



Penduduk-penduduk di Bandr Damai Perdana sering mengalami dan menghadapi risiko bahaya banjir lumpur, bekalan letrik sering terputus dan kes jenayah.

Kini, bekalan letrik terputus pada 15.08.2011 dari pukul 5 petang hingga 3 pagi keesokan. Ini bukan perkara baru, sedangkan sering berlaku gangguan bekalan.

Dato' Yap Pian Hon, Penyelaras Kawasan Parlimen Serdang menerima aduan dan rayuan daripada penduduk-penduduk tersebut mengenai gangguan bekalan berkenaan.

Dato' Yap, juga Ketua, Pusat Perkhidmatan Dan Penyelarasan Kawasan Parlimen Serdang telah menghantar surat kepada pihak pentadbiran TNB yang terletak di Jalan Klang Lama yang mengesannya untuk meneliti dan mengkaji sebab-sebab apa berlaku gangguan bekalan dengan mengambil tindakan yang sewajarnya untuk mempertingkatkan kemudahan bekalan ini bagi mengukuhkan dan menaiktaraf bekalan disitu.

Dato' Yap untuk memantau keatas masalah-masalah yang terlibat kepentingan dan kebajikan rakyat akan dapat diatasi jika Kerajaan Pakatan Selangor dan wakil-wakil rakyat DAP bersungguh-sungguh dan jujur menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan.

19.08.2011

No comments: