Thursday, January 22, 2015

Pekerja asing sebagai "bom jangka

Pekerja asing sebagai "bom jangka (17/12/14)…

Pekerja asing sebagai "bom jangka"?
Mengikut laporan, hanya separuh atau 2.9 juta daripada sejumlah 5.8 juta pekerja asing di negara ini merupakan pekerja yang sah.

 
Institut Kajian Malaysia dan Antarabangsa (Ikmas) UKM mencadangkan bahawa Dasar pengajian pekerja asing perlu di perkemaskan supaya pelaksanaannya benar-benar dapat memberi keuntungan kpd negara.

 
"Sikap rakyat yg tidak merebut peluang di negara sendiri membuka ruang kpd warga asing uk terlibat dalam semua bentuk ekonomi sama ada secara halal atau haram."


"Malaysia disifatkan sebagai sebuah negara pelik kerana pekerja asing mampu memilik perniagaan dan menjadi TAUKE di negara ini."
 
"Kerajaan digesa menyemak dan memperkemaskan dasar pengajian pekerja asing bagi mengatasi lambakan kemasukan golongan itu khususnya pekerja asing tanpa izin."




依报導, 大馬的外劳人数迏580, 但非法外劳却佔290, 令人诧舌(17/12/14)…. 

依报導, 大馬的外劳人数迏580, 但非法外劳却佔290, 令人诧舌, 这厐大的外劳人数己成为国内第三大族群了, 这是国家面对的計时炸弹, 不知何时引爆是国家安全, 社会稳定的温度表, 政府应从国家利益及从政策着手解决外劳事.



Pekerja asing yg berkhidmat dalam pelbagai sektor utama di malaysia yg menghantar wang keluar ke negara (17/12/14)….. 

Pekerja asing yg berkhidmat dalam pelbagai sektor utama di malaysia yg menghantar wang keluar ke negara masing-masing telah meningkat sejumlah RM25.13 bilion dengan transaksi kiriman wang tertinggi yg membabitkan nilai RM 4.8b -Indonesia, RM 3.23b-Bangladesh, RM 2.69b-Nepal, RM 1.33b -India dan RM 800juta-Filipina.
Wang Malaysia yg bagitu besar jumlah yg kirim keluar ke luar negara setiap tahun akan terjejas kestabilan, kekukuhan dan kedudukan kewangan negara kita ???




Jabatan Imigresen merupakan agensi kerajaan yg berada di kedudukan teratas bagi kes rasuah (2/12/14)….. 

Jabatan Imigresen merupakan agensi kerajaan yg berada di kedudukan teratas bagi kes rasuah yg dibentangkan SPRM kpd kabinet......................

Ahmad Zahid Hamidi berkata KDN. bercadang hukuman sebat mandatori ke atas pegawai dan kakitangan Jabatan Imigresen yg bersekongkol dengan ejen yg membawa masuk pendatang asing tanpa izin........Menteri Dalam Negeri berkata....

 
內政部长建议为了遏制非法外苈進入我国, 不仅是引進非法外劳的代理, 涉及的移民局官员也需受到強制鞭刑对付, 同时依据反贪会报告, 移民局是国内10个政府部门与机构中, 贪污排名最高的单位而蒙羞.

No comments: