Friday, February 25, 2011

英比益善2位残障者获赠轮椅 2 OKU dapat kerusi roda di Taman Impian Ehsan.

雪州马华沙登国会选区服务与咨询中心主任拿督叶炳汉说,沙登马华决定捐助两架轮椅给予无拉港英比益善花园(Taman Impian Ehsan) 两名巫裔残障者,以协助彼等在生活上跑动的工具,减轻其家属看顾困难。

拿督叶炳汉及马华沙登区会副主席拿督黎广才医生在接获该区巫统支会主席因仄再那要求协助两名弱势家庭申请福利金及提供轮椅事件后,通过乌冷福利局助理福利官蔡惠丰进行审查后决定认为该两位巫裔家庭面对生活困难而给予协助。

过后,拿督叶炳汉及拿督黎广才医生通过助理福利官蔡惠丰代表移交两架轮给予因仄拉末及因仄查马鲁丁接领并由巫统领袖因仄再那见证。

巫统支会主席因仄再那感谢马华领袖拿督叶炳汉及拿督黎广才医生在短期间采取步骤协助残障者是反映马华领袖关怀各族弱势群体,是一个马来西亚概念下执行社会福利工作。

2010年2月26日

MCA Serdang menyumbang kerusi roda kepada dua orang cacat berbangsa Melayu dari Taman Impian Ehsan, Balakong untuk membantu mereka mudah bergerak agar meringankan beban keluarganya untuk menjaganya.

Ini dinyatakan oleh Dato’ Yap Pian Hon, Ketua Pusat Perkhidamtan Dan Penyelarasan Kawasan Parlimen Serdang setelah menerima laporan daripada Tuan Haji Zainal Abidin, Ketua UMNO cawangan Impian Ehsan, Balakong mengenai kes keperluan kerusi roda dua orang cacat di kawasan itu.

Pian Hon bersama Dato Dr. Lai Kwong Choy, Naib Pengerusi MCA Serdang menganggap kes rayuan dari pemimpin UMNO tempatan untuk membantu orang cacat ianya merupakan tanggungjawab sosial untuk membela orang nasib kurang upaya dan menghantar dua kerusi roda melalui pembantunya merangkap Penolong Pegawai Kebajikan Masyarakat Hulu Langat Saudara Chuah Hooi Hong kepada Encik Rahmat Bin Nasiron (67 tahun) dan Encik Jamaludin Bin Ismail (58 tahun) yang disaksikan oleh Tuan Haji Zainal Abidin.

Tuan Haji Zainal mengucapkan terima kasih dan jasa baik kepada Dato Yap Pian Hon dan Dato’ Dr. Lai Kwong Choy mengambil tindakan pantas dan sudi memberi bantuan serta prihatin kepada orang cacat di kawasan Balakong ini selaras dengan konsep 1 Malaysia.

26.02.2011

No comments: