Tuesday, June 28, 2011

加影先锋镇路边大树倒下,超过一个月没有获得清理。Pokok Besar Tumbang di Jalan Seksyen 2/10, Taman Kajang Utama Selama Sebulan Tanpa Dibersihkan. Di Mana Wakil Rakyat DAP Dan P

马华沙登国会选区服务与咨询中心主任拿督叶炳汉对加影先锋镇内2/10路边一棵大树倒下,超过一个月没有获得该区行动党与回教党代议士关注及加影市议会没有清理,导致该道路无法通行,影响路旁商店/工厂经济活动,令人惊讶。

叶氏在接获该区商家申诉后与其助理曾学友联袂前往该区了解该棵大树横倒道路障碍交通实况后发表上述评论。

叶氏也是雪州马华政宣局主任,他指出,过去三年来民联执政雪州,行动党代议士或其市议员仍以反对党心态处理及在传媒发表批评社区民生问题不佳及没有获得地方政府改善,这显示行动党代议士尚未掌握执政重点去解决民生问题,从这棵大树横倒路中的小事件约月余没有进行清理,这可了解行动党代议士的工作效率,这难怪先锋镇商家与居民已质疑民联或行动党如何去执政布城?

叶氏认为,这些芝麻小事的民生问题理应轻而易举去处理解决,反而没有获得尽速解决而让居民面对困难,这值得思考代议士的服务工作效率,无论如何加影市议会经已接获投诉但拖延清理是不能令人理解,该区商家厂家居民再度向加影市议会主席传送短讯促请尽快解决此项小事件。

2011年6月28日

Peniaga, pengusaha kilang dan penduduk di sepanjang Jalan Seksen 2/10, Taman Kajang Utama berasa kesal dan kecewa kerana pokok besar tumbang yang melintas jalan telah terganggu laluan tanpa dibersihkan oleh Majlis Perbandaran Kajang dan tidak dihirau oleh wakil rakyat Parlimen DAP dan Adun Bangi PAS selama sebulan kes ini berlaku.

Aduan ini telah disampaikan kepada Dato’ Yap Pian Hon, Ketua, Pusat Perkhidmatan Dan Penyelarasan Kawasan Parlimen Serdang dan beliau datang meninjau keadaannya yang menganggapkan kes remeh temeh ini boleh diabaikan oleh DAP/PAS caramana boleh mengurus hal nasional di Putrajaya?

No comments: