Tuesday, July 5, 2011

雪州州务大臣被偷拍事项迄今未交代调查结果!!MB Sel tidak berani mengumumkan kandungan siasatan Rakam CCTV!!

雪州国阵宣传主任拿督葉炳漢挑戰雪州州务大臣丹斯里卡立被偷拍事件被揭1年后即公佈調查進展

(吉隆坡6日讯)国阵雪州宣传主任拿督叶炳汉质问雪州大臣丹斯里卡立对去年自揭在沙亚南雪州政府大厦内其办公室疑遭人装置窃听器及闭路电视进行偷拍事件,为何迄今还不敢向雪州人民交代调查结果及进展。

叶氏对有关事件于去年8月揭露至今,调查结果仍未宣布,而雪州人民有权力了解事项的来龙去脉及真相,但民联州政府保持沉默,令人惊讶。

叶氏也是雪州马华政宣局主任。他劝请州务大臣切勿企图隐瞒事情的真相,而发表文告。

他指出,当卡立自揭此事件后,自称雪州政府已成立一支特别小组展开调查已近一年,但仍未有任何下文,令人怀疑调查工作充满神秘及不透明,民联州政府有责任提出拒绝公布调查结果的理由。

叶氏说,雪州人民也不明白为何州务大臣拒绝向警方报案进行调查,反而州政府擅自调查,是否意味着惧怕真相被暴露,影响民联政府尊严或是另有其他不可告人的内部政治议程。

他提醒雪州民联政府隐瞒事件真相是一项不负责任的态度而雪州人民将会对民联执政雪州后所许下的政府行政透明,公正政策作出评估。

2011年7月5日

Kenyataan Akhbar Yang dikeluarkan oleh Dato’ Yap Pian Hon, Ketua Penerangan, Barisan Naisonal Negeri Selangor seperti berikut :

YAB Dato Menteri Besar Negeri Selangor disoalkan kenapa masih tidak berani untuk mengumumkan kandungan siasatan terhadap dakwaan menemui sebuah kamera video dan alat rakaman tersembunyi di belakang langsir bilik pejabatnya pada Bulan Ogos tahun lalu.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pernah menyatakan bahawa pasukan khas telah dilantik untuk menjalankan siasatan dan meneliti rakaman camera televisyen litar tertutup (CCTV) yang dipasang, tetapi Kerajaan Pakatan Selangor terus membisu berkaitan kes siasatan itu sehingga kini.

Ini memang terperanjat ke atas tindakan mendiam diri dan enggan mengumumkan secara rasmi kandungan siasatan kes itu tanpa sebabnya walaupun rakyat jelata berhak memahami apa yang sebenarnya berlaku dalam pentadbiran Kerajaan Pakatan Selangor.

Masyarakat umum juga rasa kecewa kerana pihak Kerajaan Pakatan Selangor tidak telus dalam perkara berkenaan yang enggan membuat laporan polis dan menyerahkan kepada polis unutk membuat siasatan.

Tan Sri Khalid sebagai Ketua Pentdbir perlu sedar bahawa menyembunyi kebenaran yang berlaku di dalam pentadbiran Kerajaan Pakatan Selangor ianya merupakan sikap tidak bertanggungjawap kerajaan negeri dan rakyat Selangor akan menilainya dalam masa terdekat ini.

05.07.2011

No comments: