Saturday, July 9, 2011

叶炳汉:面对产业被毁事实,万宜火灾灾黎应重新振作!Mangsa Kebakaran di Bangi Lama Menerima Bantuan Kewangan.





马华沙登国会选区服务与咨询中心主任拿督叶炳汉劝请万宜旧区大街九家板店被火焚毁事件后,所有华巫印业主应面对产业被火烧毁的事实而重新振作面对生活经济压力,同时必须从零开始重新出发开创新的营业环境。

他今早在灾区代表首相署雪州发展协调单位颁发辅助金后发表上述谈话,巫统沙登区会主席拿督法迪尔,国大党沙登区会主席拉威,马华万宜支会主席刘祥龙及其他国阵成员党领袖也出席上述颁发仪式。

该火灾事件发生在7月2日凌晨三时而灾民有七家华裔业主,巫印裔业主各一家及巫印裔租户各一名,上述辅助金分配是业主各五百零吉而租户是三百零吉作为灾民紧急费用。
叶氏也是雪州国阵宣传主任,他表示,万宜国阵成员党将尽力协助该区火灾灾民日后清理工作及协调重建店屋事项。

2011年7月8日




Seramai 9 pemilik kedai lama dan 2 penyewa mangsa kebakaran menerima sumbangan wang bantuan yang diserahkan oleh Dato Yap Pian Hon, Penyelaras kawasan Parlimen Serdang yang mewakili Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Selangor, Jabatan Perdana Menteri.
Kebakaran berkenaan berlaku pada jam 3 waktu subur pada 02.07.2011 yang memusnahkan 9 kedai papan yang menjalankan perniagaan jenis restoran, logam, bahan binaan dan perabot di Jalan Besar, Bangi Lama.

Mangsa kebakaran terlibat 7 pemilik Cina, seorang pemilik Melayu dan India serta seorang penyewa Melayu dan India masing-masing dengan menerima wang bantuan RM 500.00 bagi pemilik dan RM 300.00 untuk penyewa bagi kecemasan kini.




Penyerahan wang bantuan ini disaksikan oleh Dato’ Mohd Fathil bin Daud, Ketua UMNO Bahagian Serdang, En. Rawisundram, Ketua MIC Bahagian Serdang, En Law Siong Deng, Ketua MCA Bangi Lama dan pemimpin-pemimpin UMNO MCA MIC tempatan.

Dato’ Yap menyeru kepada mangsa kebakaran haruslah menerima kenyataan dan hakikat kebakaran yang telah memusnahkan harta benda dan perniagaannya agar pemilik dari komuniti Cina Melayu India perlu berusaha gigih untuk mengatasi risiko tekanan ini bagi membina semula bangunan baru yang boleh memulihkan kehidupan baru di Jalan Besar, Bangi Lama.

09.07.2011

No comments: