Wednesday, October 19, 2011

叶炳汉移交义款予万年花园灾黎 Bantuan Kewangan Disampaikan kepada Mangsa Kebakaran Di Taman Murni, Cheras.



首相署沙登国会选区协调员拿督叶炳汉代表首相署雪州联邦发展局捐献五千五百零吉义款给予蕉赖万年花园十八路四间排屋被焚屋主及二名租户,以减轻彼等面对火灾所带来的压力。

本月十六日凌晨时分该花园十八路发生火患,导致四间排屋被焚,居民面对财务损失及毁坏,影响日常生活程序。




住屋受焚居民梁少秋,黎佩珍,曾志和,冯宗明及租户为沙巴人及巫裔人士从拿督叶炳汉接领每户RM1,100.00及租户RM 550.00并由马华沙登区会副主席拿督黎广才医生,马华万年花园支会主席黄培中,居民协会主席林奕焕等见证。

较早时,拿督叶炳汉,拿督黎广才医生,黄培中等马华领袖在火灾发生后前往了解灾情及慰问灾民,同时马华领袖立即向每户灾民捐助五百零吉及每名租户三百零吉,以应付紧急需要用途,也对灾民遭遇深表同情。

2001年10月20日



Sumbangan bantuan wang dari Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Selangor, Unit Penyelarasan Pelaksanaan, Jabatan Perdana Menteri (ICU-JPM) telah disampaikan oleh Dato’ Yap Pian Hon, Penyelaras Kawasan Parlimen Serdang kepada empat keluarga dan dua penyewa mangsa kebakaran di Jalan 18, Taman Murni, Cheras akibat dijilat api pada awal pagi 16-10-2011.

Sumbangan berkenaan telah disaksikan oleh Dato’ Dr Lai Kwong Choy, Naib Ketua MCA Bahagian Serdang, En. Ng Poay Thong, Pengerusi MCA Taman Murni dan Encik Chris Lim, Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Murni, Cheras.

Sumbangan bantuan wang sebanyak RM 1,100.00 kepada setiap keluarga mangsa ianya Leong Siew Chow, Lai Pay Chin, Phong Chun Kong dan Chan Chee Hon dan juga dua penyewa, Arone Bin Daunih dan Mohamad Zamri Bin Wahab yang menerima bantuan RM 550.00 setiapnya dengan tujuan bagi meringankan beban mereka yang menunjukkan tanda prihatin daripada Kerajaan Persekutuan.





Terawal dahulu, Dato’ Yap Pian Hon, Dato’ Dr. Lai Kwong Choy dan pemimpin-pemimpin MCA Taman Murni telah melawat dan meninjau keadaan kebakaran selepas kejadian kebakaran berlaku dan terus mendermakan bantuan wang RM 500.00 kepada setiap mangsa dan RM 300.00 kepada setiap penyewa bagi mengatasi keperluan kecemasan.

19.10.2011

No comments: