Wednesday, March 9, 2011

史里肯邦安警局缴纳交通传票罚款柜台重新启用!Kaunter bayar saman telah beroperasi semula di Pejabat Trafik, Balai Polis Seri Kembangan

雪州马华沙登国会选区服务与咨询中心主任拿督叶炳汉表示,沙登社区人民可继续在史里肯邦安警局交通组办事处办理缴交警方交通传票手续,以解决自去年7月来因警区重新划分后带来技术上问题即中断处理及缴纳交通传票罚款手续而导致沙登人民必须到其他警区缴付交通传票。

叶氏说,当沙登警区成立后获得通知交付交通传票柜台服务暂停操作,马华及华团领袖曾向警区主任阿都拉萨提呈要求尽速解决此项行政服务,日前接获警区主任通知柜台缴纳传票服务已启动,重新为沙登人民提供方便。

叶氏与史里肯邦安马华服务中心主任陈东庚联袂巡视交通传票柜台服务及聆听交警解释柜台服务运作情况后发表文告。

陈东庚表示,由于缴交传票电脑操作员在下星期后才报到而目前暂时由交警接替负责处理缴纳传票,因此公众人士在缴交传票时给予包容一些延慢发生,不过警方将尽速解决此项问题。

沙登马华领袖认为重启传票柜台服务将为沙登社区人民提供快捷解决交通传票缴纳罚款及可查询有关交通传票事宜。

2011年3月10日

Kaunter bayar saman telah beroperasi semula di Pejabat Trafik, Balai Polis Seri Kembangan untuk memberi kemudahan kepada masyarakat umum di sekitar Kawasan Serdang untuk membayar saman trafik tanpa ke kawasan yang jauh untuk menyelesaikan saman berkenaan.

Ini telah dinyatakan oleh Dato’ Yap Pian Hon, Ketua Pusat Perkhidamtan dan Penyelarasab Kawasan Parlimen Serdang ketika bersama dengan En. Chin Toong Kang, Ketua Pusat Perkhidmatan MCA Seri Kembangan melawat Kaunter Bayar Saman yang dibuka untuk berkhidmat kepada orang ramai baru-baru ini.

Pian Hon berkata, Kaunter Bayar Saman ini telah beroperasi dengan lancar sejak pertengahan Tahun 2009 tetapi tergendala semasa ibu pejabat Daerah Subang Jaya berpecah kepada dua IPD dengan mewujudkan IPD Serdang yang terpaksa berhenti sementara waktu operasi kaunter itu pada Julai 2010 untuk mendapat kebenaran menerima bayaran saman trafik.

Beliau berkata, dengan beberapa kali perbincangan dengan Ketua Polis Daerah Serdang supaya kaunter itu dapat berkhidmat semula kepada masyarakat umum agar mengelakkan kesulitan yang dihadapi oleh bayaran saman trafik yang mudah dan cepat di Seri Kembangan.

Pian Hon berasa lega terhadap usaha IPD Serdang untuk memulihkan perkhidmatan kaunter ini telah menyambut baik masyarakat umum di kawasan Serdang dan akan memberi kemudahan memeriksa rekod saman dan dapat bayaran cepat.
14.03.2011

No comments: